ÀREA D'ATENCIÓ
A LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA

El Fil d’Ariadna

Prenent com a referència la llegenda del Minotaure, el Fil d’Ariadna és un programa d’atenció a la Infància i adolescència maltractada o abusada.

El programa contempla tres tipus d’intervenció: primària treballant amb menors que ja han començat a modelar conductes agressives; secundària, treballant en la recuperació emocional d’infants i/o adolescents víctimes de violència o abusos; i terciària on la tasca clau és la prevenció i sensibilització de menors i/o adolescents i alhora treballar amb l’objectiu d’assolir la igualtat dona-home.

SIS. Serveis d’Intervenció Socioeducativa no residencial per a infants i adolescents

Els Serveis d’Intervenció Socioeducativa (SIS) són recursos destinats a l’atenció d’infants i adolescents en situació de risc i/o amb mancances personals, d’aprenentatge i familiars.

Els objectius dels SIS es concreten en:

>> Donar suport als processos de socialització i integració de l’infant i l’adolescent.
>> Fer un treball preventiu, afavorint el desenvolupament integral de l’infant i adolescent i el seu procés, treballant per millorar el seu entorn i les seves capacitats.
>> Afavorir la protecció i la promoció del benestar dels infants i adolescents.
>> Treballar amb l’entorn comunitari i la família de l’infant i adolescent per compensar les mancances socials d’aquests infants i adolescents, estimulant l’adquisició d’aprenentatges bàsics i treballant en el temps de lleure, des de la vessant de l’educació social especialitzada.

Les activitats que es duen a terme són diverses i variades com de repàs de matèries escolars, manualitats, informàtica, salut, activitats culturals i esportives, així com treball terapèutic amb els menors i famílies que ho necessiten. La Fundació AGI gestiona sis Serveis d’Intervenció Socioeducativa, de titularitat municipal, als següents municipis:

Els Pins, a Calella
Buimont, a Caldes de Montbui

Gomet verd, a Sentmenat
El Toc, a Montmeló

Espai socioeducatiu d’Olèrdola
Aula suport, a Vallromanes

Servei de Dinamització juvenil, a Palafolls
Espai socioeducatiu de Santa Coloma de Cervelló

Caixa Proinfància

El Programa CaixaProinfància és una iniciativa de l’Obra Social La Caixa dirigida a la infància i adolescència en situació de pobresa econòmica i vulnerabilitat social, amb el fi de promoure i recolzar el seu desenvolupament d’una manera integral, afavorint i fomentant les polítiques de millora de l’equitat, la cohesió social i d’igualtat d’oportunitats per a la infància i les seves famílies.

El programa es dirigeix a nens, nenes i adolescents amb edats compreses entre els 0 i els 18 anys, les famílies dels quals també necessiten atenció i/o acompanyament social, emocional entre d’altres.

A través del programa CaixaProinfància s’intervé per facilitar la millora de la situació dels nens i nenes i de les seves famílies, així com en el desenvolupament de les competències parentals que els hi permeti exercir una parentalitat positiva i conscient.

La Fundació AGI duu a terme el programa CaixaProinfància a les ciutats de Badia del Vallès, Mataró i Vilanova i la Geltrú.

Programa socioeducatiu i preventiu AIRE-Educació de carrer

El programa AIRE-Educació de carrer és un programa que atén les necessitats de la població adolescent i jove en l’àmbit socioeducatiu i preventiu per aquells i aquelles joves que utilitzen l’espai públic com a punt de trobada, però que no han trobat un canal per a formular les seves demandes i necessiten un interlocutor que els ajudi a articular les seves demandes i necessitats com a grup d’adolescents i joves i alhora els ofereixin totes aquelles activitats que els són pròpies d’acord amb els seus objectius.

AIRE-Educació de carrer és un programa de l’Ajuntament de Caldes de Montbui que gestiona la Fundació AGI des de l’any 2015.

Programes socioeducatius

Els programes socioeducatius tenen com objectiu l’acompanyament dels infants, adolescents i joves en la millora del seu nivell educatiu des de la vesant acadèmica personal i emocional, així com la implicació de les famílies com a part principal en l’educació dels seus fills i filles que per qualsevol circumstància els costa seguir el ritme socioeducatiu habitual durant la seva etapa escolar.

Es tracta de programes encarregats i fets a mida per les necessitats dels escolars dels municipis on la Fundació AGI gestiona aquests programes. Actualment els municipis on la Fundació duu a terme programes socioeducatius són els següents:

Caldes d’Estrac: reforç escolar
Premià de Dalt: reforç escolar

Premià de Mar: “Disfruta Aprenent”
Vilassar de Mar: “Disfruta Aprenent”

Malgrat de Mar: “Millora de l’Èxit Educatiu- Emociona’t”
Vilanova i la Geltrú: “Crea i Aprèn”

TESTIMONIS D'USUÀRIES I USUARIS DE LA FUNDACIÓ AGI