La Fundació AGI al II Congrés de Serveis Socials

El Congrés està coorganitzat pel Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC), el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT), el Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC) i el Col·legi de Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC).

La nostra sotsdirectora assisteix a les dues jornades on hi ha varies conferències i taules rodones per a intercanviar opinions i coneixements sobre els temes proposats, així com actuacions de diferents artistes.

Els temes de les xerrades i posteriors taules de debat són:

CONFERÈNCIA INAUGURAL

· “De la violència criminal a les violències quotidianes”

· “La violència en perspectiva de gènere i el paper de l’Estat: violències masclistes i violències institucionals contra les dones”

DIMECRES 9 DE NOVEMBRE. Taules rodones simultànies.

· Violència intrafamiliar

“Els/les nens/es víctimes en els processos de violència intrafamiliar. La perspectiva de família”
“Persones grans i famílies: reflexionant sobre l’envelliment en contextos problemàtics”
“Els professional, els serveis i les institucions davant els maltractaments infantils”
· Violència entre iguals

“Las modalidades de violencia entre los menores”
“La crueldad del bullying: una falsa salida para los adolescentes”
“Violència entre iguals o violència de la desigualtat?”
· Violència institucional

“Distrato, coerció i violència del vincle en les institucions”
“L’actuació de les sindicatures locals davant la violència institucional”
“Cuando la violencia se viste de Prada: de la eufemización de la violencia a la violencia de la eufemización en la intervención social”
· Violència de l’estat

“Formes de violència en el nou món global”
“Estado y violencia”
“El CIES, una forma de violència i de racisme d’estat”
“La democràcia en joc: protesta i repressió”
· Violència a les xarxes/internet

“La ciberviolencia entre iguales”
“De l’assetjament al ciberassetjament”
· Violència de gènere

“Diversitats sexuals i de gènere: nous marcs per pensar les violències de gènere”
“La importancia de la reparación: intervención responsable”
“Per una informació que desemmascari les violències masclistes”
“Reflexions entorn a la igualtat, gènere i joventut”
DIJOUS 10 DE NOVEMBRE. Taules rodones simultànies.

· Intervencions en violència intrafamiliar

“Intervenció en el programa d’Atenció Integral a la Violència ascendent (AIVA): una perspectiva intersubjectiva per un problema psicosocial complex”
“Avançar en el bon tracte a les persones grans. L’actuació social davant del maltractament”
“Model atenció psicosocial CUESB”
“Atenció integrada davant el maltractament a la gent gran”
· Intervencions en violència entre iguals

“La violència entre iguals des de la perspectiva sistèmica i transgeneracional”
“Programa TEI. Tutoria entre iguals”
“Són els joves d’avui més masclistes?”
· Intervencions en violència de gènere

“Es posible la mediación en supuestos de violencia de género?”
“L’abordatge de les violències masclistes des d’un procés comunitari. El protocol contra les agressions sexistes a les festes majors del Poble Sec”
“Xarxa de mentores, de la resiliència a l’empoderament”
“Intervenció amb homes per a un abordatge integral de la violència masclista
DIJOUS 10 DE NOVEMBRE. Taules de comunicacions, projectes, recerques i experiències.

· Taula 1. Violència institucional i d’Estat

“La violència laboral de tipus II en els professionals socials de les residències de Barcelona. Quan el resident és qui exerceix l’acte violent cap al professional”
“Victimització per cuidadors en una mostra comunitària d’adolescents: estudi dels factors protectors que promouen la resiliència”
“Aporofòbia. Victimització silenciosa de persones sense llar”
“Érase una voz … lo que opinan niñas y niños sobre la violencia”.
“La renda garantida de ciutadania: mesura urgent per fer front a la pobresa. Rescatem a les persones, ja”
· Taula 2. Violència entre iguals i violència de gènere

“Blogespai: seriejant”
“Assetjament entre iguals i ciberassetjament. Abordatge i anàlisi des de la competència social i l’educació emocional”
“Valor humà. El treball socioeducatiu al municipi de Castell-Platja d’Aro”
“1,2,3 …acció”
“La violència silenciosa: salut mental i dona, un cas de violència institucional”
“Violència de gènere per poders”
· Taula 3. Violència intrafamiliar

“Intervenció psicoterapèutica en famílies amb adolescents amb consum de substàncies i violència ascendent”
“EAVA (Equip d’Atenció a la Vellesa de l’Anoia). Atenció especialitzada a persones grans en situació de maltractament. La violència filio-parental: una aproximació des de la intervenció dels professionals”
“La violència filio-parental: una aproximació des de la intervenció dels professionals”
“Treballadores familiars especialitzades en infància als EBAS”
“Detecció de sospita i actuació davant maltractaments: protocol en el marc del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona”
“Presentació de l’experiència d’aplicació pràctica de la tècnica de conferència familiar de grup familiar (FGC) en un cas de l’EAIA de l’Alt Empordà i el CRAE l’Abrera”
· Presentació de pòsters

Protocol per a l’abordatge integral de la violència de gènere Argentona 2014
La vulneració dels drets dels infants en les ruptures conflictives de parella com a tipus específic de maltractament infantil.
Proposta circuit accés plaça residencia infants amb discapacitat psíquica i trastorn mental.
La coordinació de parentalitat: nova intervenció especialitzada per les famílies en situació d’alta conflictivitat pot-ruptura de parella.
Circuit abordatge violència masclista TSSalut al Pirineu i Aran.
Estudi de cas en una intervenció de crisis amb resultat de mort per violència masclista.
Protocol contra la violència vers els professionals de serveis socials.
La mediació un recurs des del i pel treball social
CONFERÈNCIA CLOENDA

“Domini de la violència i certesa de la pau”