La Fundació AGI realitza una formació en Cercles Restauratius

La Fundació AGI ha realitzat un curs de formació en Cercles Restauratius a la Ciutat de la Justícia els dies 2 de setembre al 14 d’octubre.

Hi han assistit 11 persones vinculades a la Justícia Restaurativa. El formador ha estat Vicenç Rullan, que és professor a l’institut Ramon Llull de Palma i presideix l’Associació de Justícia Restaurativa de les Illes Balears.

Té la finalitat de promoure la justícia restaurativa i la seva aplicació en la pràctica en diversos àmbits de la comunitat: centres educatius, residències per a infants, joves, adults i gent gran, centres comunitaris, associacions, etc. El seu objectiu és fer arribar aquesta filosofia i pràctica de crear comunitat i tractar els conflictes de manera restaurativa. Per això es proposen: fer difusió de la justícia i les pràctiques restauratives i contribuir a la formació d’equips que vulguin avançar en aquest camp. El seu lema és una frase de l’antropòloga Margaret Mead: “No dubtis mai que un petit grup de ciutadans reflexius i compromesos poden canviar el món. De fet, és l’únic que ho ha aconseguit”.

Un cercle restauratiu és un procés comunitari creat per Dominic Barter a partir de la seva experiència a les faveles de Rio de Janeiro que serveix per donar suport a les persones que tenen conflictes, per tal de facilitar-les que els transformin i així poder satisfer les necessitats de totes les parts implicades.

El curs ha estat interessant, instructiu i participatiu.